Greyco dává betonu nové barvy, tvary a lehkost

Spojením mezinárodních zkušeností ze sofistikovaných oborů, jako je sommelierství či módní průmysl, zakladatelky značky Kateřiny Dubovické a technologických zkušeností z výroby prefabrikovaných betonových interiérů spoluzakladatele Karla Sochůrka vznikla na trhu nová značka Greyco. K návrhu první kolekce interiérových doplňků s názvem Rudimentum majitelka značky Greyco přizvala českého designéra Františka Zelinku.

Studio navrhuje a vyrábí čisté interiérové objekty, snaží se vytvářet dostupný design a také odbourávat stereotypní představy o betonu. Za pomoci technologů provádí zátěžové zkoušky a pečlivě vyvíjí správné směsi s pigmenty. Díky tomu dosáhlo na trhu za poslední rok unikátní a trendové barevné palety betonových doplňků a jeho nezvyklé lehkosti, což však výrobkům nijak neubírá na kvalitě a funkčnosti.

Design debutové kolekce má takzvaně "pod palcem" František Zelinka, absolvent UMPRUM, který k první sérii výrobků říká: "Když jsme se s Kateřinou poznali, tak měla poměrně přesné představy o tom, jakým směrem chce jít a co od spolupráce očekává, což se mi velmi líbilo. Naším společným cílem bylo vytvořit produkty, které jsou jednoduché, jemné a příjemné na oko, ale zároveň dostupné. Jednoduchost tvarů neznamená jednoduchost jejich navrhování nebo vývoje, naopak byla to pro celý tým velká výzva". Vznikly tak minimalistické vázy Lacrima, mísy Cana a zrcátko Ego a Alter Ego ve více velikostech a osmi pastelových barvách. Tvarově připomínají antiku, František Zelinka zachoval strukturu a příznivé vlastnosti betonu, jakými jsou pevnost, odolnost a životnost.

Lacrima

Lacrima znamená v překladu slza. K jejímu tvaru autora mimo jiné inspirovaly také parfémové lahvičky, které se používaly v antice. Váza lichotí květinám díky zúženému hrdlu a i přesto, že je vyrobena z betonu, voda se do něj nevsákne díky speciální cementové směsi, kterou je pokrytá vnitřní část vázy. Váza je vysoká 32 cm, v průměru měří 14,5 cm a pyšní se nízkou váhou 1,5 kg. K dostání je v sedmi barevných odstínech (klasický či antracitově šedý, bílý, pískově žlutý, starorůžový, mátový či modrý).

Váza Lacrima

Váza Lacrima

Cana Maxima a Cana Minima

Estetika těchto produktů vychází z archetypu mísy – historicky prvního předmětu, který se využíval jako nádobí, původně například z kokosu či z hlíny. Tvarově se autor inspiroval antikou i Japonskem. Mísa má moderní, přísný a ostrý tvar, její původní funkce však zůstává nenarušená. Mísa je vysoká 12 cm s průměrem 30 cm a váhou 1,5 kg. Je také dostupná ve velikosti 7 cm na výšku, průměrem 17 cm a váze 350 gramů. Cana Minima je k dispozici v sedmi barevných odstínech, které jsou stejné jako v případě vázy Lacrima.

Mísa Cana

Mísa Cana

Ego a Alter Ego

Podobně jako vázy a mísy také zrcátka zachovávají svou funkci, a přesto svým tvarem připomínají antické architektonické prvky, jako jsou například tympanony. Dají se snadno uchopit a bezpečně vrátit zrcátko zpět. Oba typy zrcátek váží pouhých 450 gramů a mají rozměr 15 cm x 17 cm a lze je zakoupit v odstínech klasické šedé, černé, mátové, modré, starorůžové, pískově žluté a bílé.

Zrcátko Ego

Zrcátko Ego