Hana Vydrová

redakce
09. Červenec 2019

Paní Hana Vydrová je autorkou neviditelného prádla Covert Underwear a v současné době se věnuje své firmě na výrobu neviditelného prádla této značky. Byla první na světě, kdo sebral odvahu dát na trh pánská neviditelná trička pod košile. V tělové barvě jsou totiž nehezká a nebylo vůbec jisté, že muže přesvědčí, aby je nosili. Její další činností je vedení kurzů image a etikety. Kurzy začala vést roku 1998 a v roce 2003 založila vlastní značku Topstyle. Zákazníky paní Vydrové jsou jak velké firmy (např. Škoda Auto, O2, KPMG, Vodafone), tak i malé podniky a jednotlivci. 

Otázka
Jaká je vaše původní profese?
Odpověď
Moje původní profese s tou současnou zdánlivě nesouvisí, vystudovala jsem Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze, obor Potravinářská a biochemická technologie, a moje první zaměstnání bylo ve výzkumném ústavu. Práce mě nebavila, a tak jsem se shodou náhod dostala na hotelovou školu, kde jsem si doplnila vzdělání v oboru gastronomie.
Učila jsem odborné předměty a chemii. Po revoluci si jeden známý založil vzdělávací firmu a já jsem pro něj začala učit etiketu. To bylo v roce 1998. A tuto práci dělám dodnes.
Otázka
Jak jste se dostala k profesi návrhářky "neviditelných" pánských triček?
Odpověď
Opět to byla velká náhoda. Muži se mě na kurzu ptali, co mají nosit pod košile. Řekla jsem jim, že tílko. Oni oponovali, že to prosvítá, vypadá to nehezky a nezabrání to propocení podpaží. Poradila jsem jim tedy tričko. A jeden pán se zvedl, sundal si sako a ukázal mi, jak nehezky to vypadá, když prosvítají bílé rukávy trička. Kromě toho tričko mělo kulatý výstřih, takže když si rozepnul jeden knoflík u krku, tričko koukalo ven. Tak jsem zase chytře poradila, aby nosili tričko v tělové barvě. Oni na mě nevěřícně koukali a řekli mi, že to se nikde nesežene. Nechtěla jsem tomu věřit, hledala jsem všude možně u nás i ve světě, a opravdu jsem nic podobného na trhu nenašla. Nechala jsem si tedy nápad ochránit jako užitný vzor a začala se pídit po někom, kdo by nápad koupil. Myslela jsem si, že budu sedět hezky doma v teple a peníze z triček, která bude někdo jiný vyrábět, se mi jen pohrnou. Tak to ale samozřejmě nefunguje, nikdo nápad nechtěl, často jsem slyšela, že tak hnusné tričko chlapi nosit nebudou. Tělová barva totiž moc hezky nevypadá. V té době už mě celá věc stála tolik úsilí i peněz, že jsem se nakonec rozhodla trička vyrábět sama. První moje objednávka byla za čtvrt miliónu (menší nešlo udělat, protože by pak výsledný výrobek byl příliš drahý), měla jsem plnou místnost krabic a vůbec jsem nevěděla, jestli to prodám. Ale nakonec se to podařilo a trička si prorazila cestu do celého světa.
Otázka
Máte obchodního partnera nebo vedete firmu sama?
Odpověď
Mám společnici Romanu Pazderovou, která se ke mně přidala v roce 2013. Známe se z kurzů, školila jsem její obchodníky, když pracovala jako obchodní ředitelka v Eurotelu a posléze v O2. Ona je skvělá v obchodu a marketingu, což je věc, kterou já neumím. A v okamžiku, kdy jsem to pochopila, napadlo mě přizvat Romanu. Chvíli váhala, protože v té době měla skvělou práci, ale nakonec se rozhodla jít do toho se mnou. A jsme rády, že nám to klape.
Otázka
Jak dlouho existuje firma Chupr?
Odpověď
Trička vznikla v roce 2007, firmu Chupr jsme s Romanou založily v roce 2013, tedy před šesti lety.
Otázka
V čem spočívá jedinečnost triček?
Odpověď
Kromě toho, že jsou tělová, máme ještě několik „vychytávek“. První je bezešvý úplet ze stoprocentní velmi kvalitní dlouhovlákenné bavlny. Ten je velmi jemný a přitom hustý, takže v něm není horko a zároveň se skvěle přizpůsobí tělu. Nositel trička má pocit, že na sobě nemá nic. Okraje triček a rukávů jsou řezané, nejsou přehnuté a prošité, takže se nerýsují ani pod nejtenčí látkou košile. Trička mají výstřih V, muži si tedy mohou rozepnout knoflík u krku a tričko není vidět. A navíc jsou trička delší, než je standard, nevylézají z kalhot ani sukní. Máme totiž i dámská trička. Ta mají výstřih, který kopíruje tvar podprsenky, kterou tak spolehlivě zakryjí. A pro hodně se potící muže máme navíc tzv. „potítková“ trička se zesíleným podpažím, která zachytí více potu. Obrovský bonus je, že tričko není cítit potem. Ptal se jeden zákazník, co do toho dáváme, že to není cítit. Při letu do zahraničí se mu totiž ztratil kufr a on musel nosit jedno tričko více dnů. Nedáváme do toho NIC, je to kouzlo přírodního materiálu, podobně jako u prádla z merino vlny.
Otázka
Nezalitovala jste někdy, že jste se vydala touto cestou?
Odpověď
To víte, že slabší chvilky se dostaví vždycky. Mám ale po boku skvělého manžela, který mě vždycky v takové chvíli podpořil. Když mám ale říct celkově, jak na své podnikání nahlížím, jsem šťastná, že jsem do toho šla. Trička jsou mé třetí dítě.
Otázka
Přišla jste s námětem jako první nebo tu na trhu již podobná trička byla?
Odpověď
Je to k nevíře, ale byla jsem první na světě. Skoro se nechce věřit, že se něco takového v oblasti módy ještě může povést. A přitom, řečeno slovy klasika, „taková blbost“.
Otázka
Kde trička šijete?
Odpověď
Trička kompletně vznikají v Havlíčkově Brodu v závodě Pleas. Jediné, co dovážíme, je bavlněné vlákno. Jinak se všechno od pletení přes barvení až po šití dělá zde. Zakládáme si na tom, že je to skutečně český výrobek.
Otázka
Kdo byl prvním významným klientem "neviditelných" triček?
Odpověď
Od počátku jsme měli dva významné partnery, v Česku salon Le Premier a na Slovensku Tailor Made. Dnes máme již více než stovku partnerů a vyvážíme i do zahraničí. Kromě Evropy i do USA.
Otázka
Je váš záměr orientovaný pouze na muže, nebo se ve vašem portfoliu objeví také produkty pro dámy?
Odpověď
Pro ženy máme tři produkty, trička, tílka a kalhotky. Kalhotky si razí cestu k srdcím zákaznic, jsou na trhu teprve krátce, ale já pevně věřím, že si je dámy oblíbí. Zase jsme šly cestou, která je trochu jiná, kalhotky jsou vysoké do pasu a jak já říkám: „přes celý zadek“. Nic moc sexy, ale pohodlí střihu i materiálu je super.
Otázka
Jaké novinky plánujete do budoucna?
Odpověď
Uvažujeme o potítkových tričkách pro ženy, ale uvidíme, jaká po nich bude poptávka. Náklady na rozjezd jednoho druhu sortimentu jsou totiž obrovské. To jsem si jako laik nikdy neuměla představit.