Nespresso a Mikov představují limitovanou edici nožíků Rybička vyrobeného z použitých Nespresso kapslí

Klára Kudrnáčová
24. Říjen 2018

Značka prémiové kávy Nespresso a česká nožířská společnost Mikov, s.r.o. přicházejí v rámci spolupráce s limitovanou edicí kapesního nože Rybička, vyrobeného z recyklovaných hliníkových kapslí Nespresso. Obě společnosti platí mezi ikony ve svých oborech. Ve spolupráci se skupinou Olgoj Chorchoj, která je špičkou v odvětví designu, přinášejí na trh jedinečný produkt s ekologickým přesahem, limitovanou edici kapesního nože Rybička, jehož střenky jsou vyrobeny z 35 použitých hliníkových kapslí Nespresso.

“Ne ze všech vrácených kapslí vznikne kapesní nůž Rybička. Ale všechny vrácené kapsle Nespresso jsou recyklovány, aby z nich mohlo vzniknout něco nového,” vysvětluje Andrea Petrová, marketingová manažerka Nespresso. Porcovaná káva distribuovaná v aluminiových kapslích, které chrání její chuť a aroma, byla novinkou právě značky Nespresso. Káva je pečlivě vybraná přímo od farmářů, převážně ručně sbíraná a následně kvalitně zpracovaná a čerstvě namletá. Značka podniká významné kroky pro zlepšení trvalé udržitelnosti životního prostředí i životních podmínek pěstitelů kávy.

Moderní čisté linie kapesního nože Rybička v limitované edici navrhlo studio Olgoj Chorchoj.

Moderní čisté linie kapesního nože Rybička v limitované edici navrhlo studio Olgoj Chorchoj.

Cílem společnosti Nespresso je rozšířit povědomí o možnosti recyklace hliníkových kapslí, čehož se snaží dosáhnout různými způsoby. Značka recykluje hliník v České republice již od roku 2014, kdy byl spuštěn recyklační program ve spolupráci s lokálním partnerem EKO Logistics s.r.o. Kapesní nůž Rybička je považován za jeden ze symbolů Česka a je řazen mezi takové ikony, jako je Václav Havel, Škoda, Becherovka nebo Jaromír Jágr. To nejdůležitější v popularitě Rybičky však hraje kombinace tradice a pozitivních emocí, vzpomínky na dětství a krásné chvíle strávené s rodinou, které vzbuzuje napříč generacemi. Je typický svým originálním designem, který se mnoho výrobců po celém světě pokoušelo neúspěšně napodobit.

Limitovanou edici v počtu 1 300 kusů vyrobila česká firma Mikov s.r.o., která již více než sto let tento ikonický nožík vyrábí, a to jak v různých inovovaných variantách, tak i v jeho tradiční podobě. Nespresso prodejem limitované edice kapesního nože Rybička podpoří Nadaci Terezy Maxové dětem. Výtěžek z prodeje ve 100% výši poputuje na pomoc ženám s dětmi v azylových domech. 1 000 kusů limitované edice bude k dostání za 500 Kč v Nespresso Boutiques v Praze i v Brně a na e-shopu Nespresso www.nespresso.com od 25. října 2018 do vyprodání zásob.