Asociace společenské odpovědnosti spojila síly se sociálním podnikem Ergotep

E-shop Nakup na Dobro na jednom místě nabízí udržitelné dárky, které jsou originální a dávají smysl. Vše na Nakup na Dobro totiž zákazníci pořídí pro dobro svoje, planety a hlavně stovky českých drobných podnikatelů, sociálních podniků, chráněných dílen a dobročinných projektů řady neziskových organizací. Každý nákup má navíc smysl také pro desítku zaměstnanců se zdravotním postižením, kteří se o chod tohoto unikátního e-shopu starají. 


Asociace společenské odpovědnosti dlouhodobě usiluje o to, aby se udržitelnost stala přirozenou součástí podnikání i fungování každé organizace v Česku. „Tímto projektem se snažíme změnit nákupní chování zákazníků směrem k udržitelnosti, u jednotlivců začínaje, velkými firmami a státní správou konče. Věříme totiž, že dají přednost Nákupu na Dobro svoje i planety, a podpoří tak lokální podniky i neziskové organizace. E-shop Nakup na Dobro je místem, kde vždy najdou potřebnou inspiraci,“ dodává Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která za celou myšlenkou e-shopu s udržitelnými dárky stojí.  To, že je o udržitelné dárky ve společnosti rostoucí zájem, dokládá i aktuální výzkum agentury Ipsos, dle kterého při výběru dárku udržitelnost zohledňují 4 z 10 Čechů.

E-shop Nakup na Dobro přináší pestrý sortiment smysluplných udržitelných dárků a reklamních předmětů, které potěší nejen obdarované, ale i společnost a přírodu. Vedle designových upcycle výrobků či bio a fairtrade produktů nabízí i charitativní předměty a služby, jejichž koupě podpoří neziskové organizace jako např. Adra či Lékaři bez hranic. Pro firemní zákazníky e-shop poskytuje možnost reklamního brandingu vybraných výrobků a náhradní plnění na celý nákup včetně dopravy. 


Nákup na Dobro má smysl i pro desítku zaměstnanců se zdravotním postižením, kteří se na jeho provozu a logistice v Havlíčkově Brodě podílejí, fulfillment e-shopu totiž pro Asociaci zajišťuje sociální podnik Ergotep. „Idea Asociace a filosofie Ergotepu se v tomto projektu skvěle spojily v unikátní celek. Prodej odpovědných a udržitelných produktů vytváří kvalitní práci pro hendikepované lidi a možnosti jejich rozvoje,” uvádí Jiří Černý, generální ředitel Ergotepu. Koupě jakéhokoliv produktu z nabídky Nakup na Dobro navíc podpoří i další osoby se zdravotním znevýhodněním, jako např. ženy s epilepsií, zaměstnance s duševním onemocněním či sluchovým postižením. Většina výrobků z nabídky e-shopu totiž pochází z výroby chráněných dílen či sociálních podniků.

Udržitelnost na prvním místě

Nakup na Dobro má navíc ambici stát se zcela udržitelným e-shopem. Recykluje obaly, při balení dává druhou šanci použitým a vratným krabicím nebo pytlům od mouky. K výplni balíků používá kartonové střiže vlastní výroby nebo vlnitou papírovou lepenku. Ekologické balení tak chrání nejen zásilku, ale i planetu. Zboží je navíc uskladněno v budově, která je napájena elektřinou z FVE a vytápěna tepelným čerpadlem. Zcela unikátní je pak 100% uhlíkově neutrální ekologická doprava, kterou e-shop Nakup na Dobro nabízí díky exkluzivnímu partnerství s dopravcem DPD, jenž zákazníkům dobro balíčky doručí ekologicky až do domu, a navíc zcela zdarma, ať už je hodnota nákupu jakákoli. „V rámci naší dlouhodobé zelené strategie 100% kompenzujeme uhlíkovou stopu u každého přepravovaného balíku. Do míst, kde je to možné navíc doručujeme elektrododávkami, elektrokoly nebo pěšími kurýry,“ vysvětluje Miloš Malaník, CEO českého DPD a Regional Manager DPD CEE. Ušetřené peníze za dopravu můžou zákazníci věnovat na obnovu českých lesů po kůrovcové kalamitě v okolí skladu e-shopu na Vysočině zakoupením sazenice stromů, o jejichž výsadbu se postará Asociace společenské odpovědnosti ve spolupráci s organizací PEFC.  

Udržitelné dárky pro firmy

E-shop Nakup na Dobro se po prázdninách připravuje na velké objednávky firem se zájmem o společenskou odpovědnost, které chtějí obdarovat své zaměstnance a firemní partnery udržitelnými dárky s dopadem. Mezi takové společnosti patří například i Skupina ČEZ. „Dlouhodobě podporujeme chráněné dílny a sociální podniky. Proto máme radost, že jsme mohli aktivně přispět na vznik nového e-shopu a zapojit mnohem více šikovných řemeslníků, kteří se potýkají se zdravotními nebo sociálními omezeními,” popisuje Kateřina Bohuslavová, ředitelka ESG Skupiny ČEZ, jež na jaře podpořila vznik e-shopu v rámci crowdfundingové kampaně na Hithitu společně s Montessori Institute Prague a advokátní kanceláří PEYTON Legal, která navíc e-shopu poskytuje pro bono veškeré právní služby.