Inflace a její dopad na kosmetický průmysl

Celou veřejností nejprve zamával COVID - 19. Malé i velké podniky se začaly pomalu vzpamatovávat ze všech omezení a dopadů, které onemocnění napáchalo, při šla další globální krize: inflace. Ta způsobuje nárůst nákladů napříč celým dodavatelským řetězcem – od dopravy až po získávání surovin – což logicky vede k nutnému nárůstu spotřebitelských cen, protože jinak značky nedokážou držet krok s rostoucí poptávkou a zároveň tvořit zisk. Jak současná krize ovlivňuje jeden z nejrychleji rostoucích oborů vůbec, a to kosmetický průmysl?

Kosmetický průmysl se v tomto ohledu všem standardům poněkud vymyká: Zákazníci jsou stále ochotni investovat do svého vzhledu, kosmetické společnosti tak oproti ostatním odvětvím hlásí místo propadů vysoký nárůst tržeb. Společnost FOREO, lídr v oblasti beauty technologií a domácích kosmetických procedur, se během pandemie vypořádávala s enormním nárůstem prodejů, přičemž tento trend pokračuje i nyní.

„Podobně jako mnoho jiných kosmetických značek jsme i my během pandemie zaznamenali výrazný nárůst online prodejů, a to jak na našem e - shopu, tak i na e - shopech našich obchodních partnerů. Když situace kolem COVID - 19 polevila, prodeje se vrátily k normálu, nyní ale pozorujeme nezvyklou situaci vymykající se inflačním standardům. Domníváme se, že spotřebitelé zvažují nákup kosmetických přístrojů jako investici, která jim ušetří budoucí náklady za běžnou měsíční péči nejen v salonech, ale také za drahé kosmetické produkty. Cena jednoho high - tech kosmetického přístroje odpovídá přibližně dvěma dermatologickým ošetřením. A protože jsou rozpočty domácností napjatější než dřív, mohou pro ně naše přístroje představovat snížení nákladů, aniž by museli upozadit péči o svůj vzhled,“ říká Vladimir Cuturilo, generální ředitel FOREO EE

Oblast krásy se zákonům recese vymykala už dřív, a to tak silně, že si vysloužila vlastní označení: tzv. rtěnkový index . Jde o fenomén, kdy se poptávka spotřebitelů během krize po kosmetických produktech překvapivě nesnížila, ale naopak vzrostla. Lidé v neutěšené hospodářské situaci toužili po malém luxusu, který by si mohli dovolit – dražší rtěnce, ale i ostatních kosmetických produktech , včetně skincare. Psychologické výzkumy prokázaly, že „signály recese trvale zvyšovaly touhu žen po nákupu kosmetických produktů“ . Ukázalo se, že zákazníci mají tendenci své peníze přesunout z nákupu elektroniky a domácích spotřebičů do zkrášlení sebe samých. Týká se to také péče o pleť, na což poukazují odborníci, jejichž teorií je, že ženy chtějí být “pro muže v nelehké době atraktivnější ”. Zdroj: Boosting Beauty in an Economic Decline: Mating, Spending, and the Lipstick Effect.

Většina zákazníků se bez kosmetiky neobejde, a to z prostého důvodu: neupravenost negativně ovlivňuje jejich psychickou pohodu. V době krize chtějí lidé navíc působit reprezentativně a sebevědomě. Pandemie ale jistý nový trend přeci jen ukázala , došlo během ní k proměně kategorií, které nečekaně vzrostly - péče o pleť, tělo a vlasy se nyní zvýšila o 6 %. Ve společnosti FOREO dominovalo prodejům chytré LED zařízení UFO 2 , a to i díky organické podpoře na sociálních sítích , jako je platforma TikTok, kde se UFO 2 stalo virálním.

Skincare produkty jsou relativně levným způsobem, jak hýčkat sami sebe, a zlepšit tak nejen svůj vzhled, ale také duševní zdraví a psychickou pohodu. Drahé lázeňské pobyty, dovolené a ošetření v salonech nyní můžete nahradit jedním chytrým přístrojem, který vám všechny benefity poskytne v pohodlí vašeho domova. Společnost FOREO je v tomto ohledu o krok napřed, a to díky de seti rokům zkušeností, jejichž výsledkem jsou klinicky ověřené přístroje p e čující o pleť na profesionální úrovni.

 Přestože některé společnosti se budoucího ekonomického vývoje obávají a přijímají šetřící opatření, kosmetické odvětví jde směle kupředu. Zatímco konvenční kosmetické značky se nyní snaží dohnat trendy vysokými investicemi do péče o pleť, společnost FOREO stojí v čele jako první volba pro všechny, kdo chtějí mít krásnou a zdravou pleť tváří v tvář inflaci.